Frank Wehrmann, M.Ed.
![]() |
Adresse: Rudower Chausee 25, 12489 Berlin, Raum 3.407 |
|
Frank Wehrmann obtained his Master of Education in 2022 at the University of Potsdam with the subjects Computer Science and English. Starting in April 2022 he worked as a research assistant at the PSE at the Humboldt University of Berlin on the FDQI-HU-MINT project, where he was primarily responsible for the further development of the web app Getch. Since November 2022, he has been a doctoral student and research assistant at the Department of Computer Science Education. His research focuses on inclusion and immersive media. |
Journal Articles by F. Wehrmann
J. Frohn,
D. Bechinie,
N. Vieregg,
F. Wehrmann, and
K. Eilerts
Inklusion und Digitalisierung im Spannungsfeld von Personalisiertem und Kooperativem Lernen: Anforderungen an inklusionsorientierte digitale Lernumgebungen am Beispiel der App Getch
MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 41, 167-198, 2023
URL, DOI, RIS, BibTex
Inklusion und Digitalisierung im Spannungsfeld von Personalisiertem und Kooperativem Lernen: Anforderungen an inklusionsorientierte digitale Lernumgebungen am Beispiel der App Getch
MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 41, 167-198, 2023
URL, DOI, RIS, BibTex
Conference Papers
J. Frohn,
F. Wehrmann, and
D. Bechinie
Getch: a Web App for Personalized and Cooperative Learning Path Documentation
21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), Gesellschaft für Informatik e.V., 2023, ISBN 978-3-88579-732-6
DOI, ISBN, RIS, BibTex
Getch: a Web App for Personalized and Cooperative Learning Path Documentation
21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), Gesellschaft für Informatik e.V., 2023, ISBN 978-3-88579-732-6
DOI, ISBN, RIS, BibTex
F. Wehrmann and
R. Zender
Potenziale von Virtual Reality für inklusive Schulbildung
21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), Gesellschaft für Informatik e.V., 2023, ISBN 978-3-88579-732-6
DOI, ISBN, RIS, BibTex
Potenziale von Virtual Reality für inklusive Schulbildung
21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), Gesellschaft für Informatik e.V., 2023, ISBN 978-3-88579-732-6
DOI, ISBN, RIS, BibTex