Humboldt-Universität zu Berlin - Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät - Didaktik der Informatik | Informatik und Gesellschaft

Sandra Schulz, Dr.

Sandra Schulz, M.Ed.  
 

Veröffentlichungen

TY - JOUR T1 - Towards a Tutoring System to Support Robotics Activities in Classrooms - Two Wizard-of-Oz Studies AU - Schulz, S. AU - McLaren, B. M. AU - Pinkwart, N. JO - International Journal of Artificial Intelligence in Education PY - 2023 VL - 33 IS - 3 SP - 688 EP - 719 M3 - doi:10.1007/s40593-022-00305-2 UR - https://doi.org/10.1007/s40593-022-00305-2 ER - TY - BOOK T1 - Forschungsdatenmanagement in der Informatik AU - Biernacka, K. AU - Schulz, S. SN - 978-3-8325-5490-3 PY - 2022 PB - Logos Verlag Berlin M3 - doi:10.30819/5490 ER - TY - JOUR T1 - Ein interdisziplinärer Programmiereinstieg-Neue Möglichkeiten für den Unterricht mit dem Roboterbausatz VEX IQ AU - Drubba, E. AU - Schulz, S. AU - Pinkwart, N. JO - LOG IN PY - 2021 VL - 41 IS - 2 SP - 41 EP - 46 M3 - doi:20.500.12116/38548 UR - https://dl.gi.de/handle/20.500.12116/38548 ER - TY - CHAP T1 - Effects of Robotics Courses on Students' Attitude, Motivation, Self-concept and Self-efficacy - an Empirical Study AU - Kempf, F. AU - Schulz, S. AU - Pinkwart, N. TI - Proceedings of the 15th Workshop on Primary and Secondary Computing Education PY - 2020 PB - ACM ER - TY - CHAP T1 - Teaching Privacy Outdoors -First Approaches in the Field in Connection with STEM Education AU - Schulz, S. TI - Research on Outdoor STEM Education in the digiTal Age PY - 2020 PB - WTM Münster SP - 163 EP - 170 M3 - doi:10.37626/GA9783959871440.0.20 ER - TY - JOUR T1 - Versteckte Meta-Daten und Datenschutz AU - Schulz, S. AU - Strickroth, S. PY - 2019 PB - LOG IN Verlag ER - TY - BOOK T1 - Physical Computing als Mittel der wissenschaftlichen Erkenntnisgewinnung AU - Schulz, S. TI - PhD thesis, HU Berlin PY - 2018 M3 - doi:10.18452/19620 ER - TY - CHAP T1 - Physical Computing as an Inquiry Working Technique AU - Schulz, S. TI - Proceedings of the 2017 ACM Conference on International Computing Education Research SN - 978-1-4503-4968-0 PY - 2017 PB - ACM M3 - doi:10.1145/3105726.3105730 ER - TY - CHAP T1 - A Categorizing Taxonomy for Occurring Problems During Robotics Activities AU - Schulz, S. AU - Pinkwart, N. TI - Proceedings of the 12th Workshop on Primary and Secondary Computing Education SN - 978-1-4503-5428-8 PY - 2017 PB - ACM M3 - doi:10.1145/3137065.3137078 ER - TY - CHAP T1 - Integration des Erwerbs von Basiskonzepten der Informatik in den mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht der Sekundarstufe I AU - Lindner, M. AU - Schulz, S. AU - Pinkwart, N. TI - Informatische Bildung zum Verstehen und Gestalten der digitalen Welt SN - 978-3-88579-668-8 PY - 2017 PB - Köllen Druck+Verlag GmbH ER - TY - CHAP T1 - Improving Scientific Inquiry Through Physical Computing AU - Schulz, S. TI - Proceedings of the 2016 ACM Conference on International Computing Education Research SN - 978-1-4503-4449-4 PY - 2016 PB - ACM M3 - doi:10.1145/2960310.2960352 ER - TY - CHAP T1 - Towards Supporting Scientific Inquiry in Computer Science Education AU - Schulz, S. AU - Pinkwart, N. TI - Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education SN - 978-1-4503-4223-0 PY - 2016 PB - ACM M3 - doi:10.1145/2978249.2978255 ER - TY - THES T1 - Die Förderung von Datenschutzbewusstsein in der Schule AU - Schulz, S. PY - 2015 N1 - Master Thesis ER - TY - CHAP T1 - Physical Computing in STEM Education AU - Schulz, S. AU - Pinkwart, N. TI - Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education SN - 978-1-4503-3753-3 PY - 2015 PB - ACM M3 - doi:10.1145/2818314.2818327 ER -